söndag 19 augusti 2018

I natt behövde vi inte ha fönstrerna öppna på vid gavel

Vilken sommar! Den varmaste sommaren i mitt liv. Varje dag har känts som om det vore 30 grader eller mer (de gånger jag kollat var det minst 30 grader). Hela maj, juni, juli och nu augusti. Men nu kanske det ska vända. Första gången sen vi flyttade behövde vi inte ha sovrumsfönstren på vid gavel. Detta borde förbättras ännu mer när vi fixar den mekaniska ventilationen. Jag bad om offerter för reparationen på dorunner men har inte fått något svar. Det är kanske ett för litet arbete? Jag har märkt att när man letar offerter är det vissa arbeten man får massa sökande till och vissa där inte någon är intresserad.

Med källaren går det i alla fall förhoppningsvis framåt. Vi har en firma vi tänkt skriva kontrakt med ikväll som ska börja redan på torsdag. 7 september ska golvet i källaren vara klart. Nu håller jag bara tummarna att allt går som det ska och blir fint. Badrummet kommer inte vara klart den 7:de utan detta är bara golven.

Vad har vi hunnit med? Det känns för mig som nästan ingenting. De andra känner sig nog mer stolta. Vi har till stor del hamnat i arga snickaren fällan av att en är med lilla J (oftast jag) och den/de andra jobbar med projekten. Det är svårt att inte vara med lillen. Vi har försökt göra så att när jag är med och jobbar i ett projekt så håller den som vaktar lilla J honom i närheten av mig. Det är bra för då får jag känna mig lite involverad i projekten och har lillen nära. Konstigt nog låter detta mig fokusera på vad jag gör bättre än om han är långt borta från mig (exempelvis ute på en promenad). Jag har även mycket digitalt ansvar och kollar konstant efter saker på internet. Kommer snart med en uppdatering på projekten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar