söndag 12 augusti 2018

Källargymsdrömmen - del 6 - Inspiration

Inspiration
Nu när jag har möjligheten måste jag slå ett slag för #styrkelabbetpodcast där jag hämtar inspiration från. Det är med hästlängder den bästa podcasten jag lyssnat på. Inte nog med att de avslöjar träningsmyter och rapporterar nya träningsrön på ett lättbegripligt sätt, de gör det alltid med glimten i ögat.


Lyftarplattform
Ska det vara en lyftarplattform där bänken står? Inbjudande, men det utförs inte särskilt många marklyft i familjen. När det väl görs är det raka/rumänska som gäller, och för det behövs knappast en plattform. Någon slags dämpning vore väl ändå nyttigt, men vilken typ det blir återstår att se. En annan fundering är om stötar från träning påverar vattenburen govlvärme (slingor). Värt att fundera på...






Det ska vara avskalat. Precis som på de kommersiella gymmen ska det inte finnas en massa plotter som inte används. Allt ska vara sorterat på rätt ställe osv. Här till höger kommer ett exempel på hur det inte ska se ut. Avskalat och funktionellt är ledorden.





Mjau
Som jag skrev i ett tidigare inlägg planerar vi att något ska hända med väggarna. Däremot kanske inte blir något mästerverk dag ett. Kanske kan man måla något enklare själv till en början? Mjau...






Ljussättningen måste ju stämma också. Det måste, för att citera Pölsa, vara rätt light.
Ni som tycker om bra film kan se Pölsa med rätt light här.

Här har vi ett par exempel som jag tycker tydligt hur stor skillnad ljussättning kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar