torsdag 27 september 2018

Stor sorg... förskjutning av startdatum

Än så länge har allt gått på rulls. Jag började till och med tro att allt prat om att man alltid ska räkna med att det tar 3 gånger så lång tid och blir dubbelt så dyrt var påhittat eller snarare överdrivet. Men idag kom smällen. Den smög sig på och har lyckats stoppa allt arbete...

En stor fuktfläkt på hörnet i blivande toaletten. Kan vara fel på dränering utifrån, Kan va dålig ventilation osv. Men det som är säkert är att det inte går att bygga ett badrum innan vi vet orsaken. Startdatumet i oktober med slutdatum mitten av november är borta. Lilla J kommer inte få bada i det nya badkaret på julafton. :( Just nu är man så sänkt att man knappt orkar. Det har varit projekt på projekt dag in och dag ut. Man har tagit beslut, efterforskat och jobbat varje dag. Varje sekund lilla J har sovit har gått till att fixa med huset. Jag har inte ens hunnit skriva något här. Men det här är över min kompetens. Jag vet inte säkert vad som orsakar fukten. Jag vet inte säkert hur man bäst ska åtgärda detta. Jag vet bara att nu måste vi sätta stopp och återhämta oss innan vi orkar ta oss igenom all läsning om fukt i källare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar