söndag 4 november 2018

slut på höstlovet och tillbaka till jobbet

Related image
Det är söndag kväll. Lilla J sover i min famn och maken lagar kassler och brokolli. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Mitt jobb är kul och jag gillar det så det kommer gå bra. Varje morgon går jag upp och intalar mig att jag gör rätt och är en bra mamma som går till jobbet. Det sista jag gör är alltid att pussa lilla J och säga hej då. För mig är det svåraste med att gå oron över att man gör fel och att lilla J skulle vara ledsen och/eller fara illa. Men varje dag när jag kommer hem är han glad som alltid. Då kan jag andas ut en lättnadens suck. Samtidigt vet jag att han är gladast när både mamma och pappa är hemma.
Image result for back to workc
Så vad säger jag till mig själv när jag går till jobbet? Jag tänker att jag drar in pengar så vi är ekonomiskt säkra denna månad. jag tänker att lilla J skulle ha märkt av den ekonomiska stressen. Jag tänker att jag visar honom att vuxna jobbar och det är bra att jobba. Jag tänker att jag visar honom god arbetsmoral. Jag tänker att jag arbetar för att världen ska bli bättre. Jag tänker att han lär sig att mamma alltid kommer tillbaka när hon går. Och den sista tanken när jag sätter mig i bilen är tänk om han skriker när han vaknar och ser att jag inte är där. Så det är glädjens suck av lättnad när jag kommer hem och ser att allt är bra.
Image result for back to work
Så till alla mammor som återvänder till jobbet, vet att det finns andra som tagit samma beslut och det har gått bra. Vet att det du gör inte är lätt och att du ska vara stolt att du klarar dig igenom det.
Image result for back to work

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar