tisdag 3 april 2018

jag hatar offerter

Nu är det fullt ös med att fixa saker med det nya huset och jag avskyr det. Jag tycker om att planera, till viss del att efterforska, att göra och mest av allt att se resultatet. Men jag avskyr offerter. Jag vet att man ska kolla med flera företag. Jag vet att man ska argumentera och pruta. Men jag kan inte. Om jag ska säga nej till en offert går jag runt och gormar mig över det i evigheter. Jag vill inte att någon ska bli ledsen. Och så tänker jag tänk om de behövde det här jobbet? Tänk om ett till företag går i konkurs? Det måste vara jättejobbigt att skicka ut offert efter offert och gå och undersöka bostäder. Varför har folk inte fasta priser? Alla hantverkare tillsammans? Det skulle bli så mycket lättare för dem och oss köpare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar