torsdag 29 mars 2018

Grace and Frankie

Image result for grace and frankie


Nu har vi börjat kolla på en ny serie. Den handlar om två kvinnor runt 70 som får reda på att deras män är homosexuella, vill skilja sig från dem och gifta sig med varandra. Detta slår dem båda väldigt hårt och deras livsplaner slås sönder. De två familjerna har sen tidigare ägt ett hus tillsammans och de båda kvinnorna väljer att bo där tillsammans under tiden trots att de är väldigt olika.

Det som gör denna serie är humorn. Visst kan jag förstå de som skulle säga att den är lite överdriven men för mig slår humorn helt rätt. Jag känner igen en hel del av beteendet. Ovanligt är också att jag tycker om majoriteten av karaktärer i serien, trots att alla är väldigt olika. Det finns bra saker hos alla. Både hos huvudkaraktärerna, deras män och deras barn. En sak jag också tycker är riktigt bra är att det känns som att situationen är jobbig för alla på ett sätt som är realistiskt. Det blir inte bra på en dag men det är heller inte bara hat och chaos. Det känns som människor som försöker hantera saker och som bryr sig om varandra.

4 av 5 toasters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar