tisdag 20 mars 2018

Nytt schema och hustankar

En sak jag nu förstått är att jag har ett nytt schema, Jonathans schema. Detta schema är inte helt enkelt och ändras från dag till dag. Men på det stora hela är det dumt att försöka planera in egna saker och hoppas att de fungerar. Det är tur att jag innan tänkt att det var dumt att skriva upp sig på saker innan man visste för nu vet jag att dagar helt kan försvinna om Jonathan inte är helt glad.

Igår fick jag spendera största delen av dagen med att sjunga. Jonathan är den enda personen som gillar när mamma sjunger. Mamma är oerhört tacksam för detta då hon äntligen fått användning för alla melodier och sångtexter hon lärt sig utantill men aldrig fått sjunga.  Calle och mormor fick ta flera promenader runt lägenheten med Jonathan mellan sångstunderna. Han hade svårt att sova. Han var lite irriterad i ögat, men det verkar ha gått bort nu. Jag läste att många nyfödda har problem med att tårkanalerna inte är helt öppna men att det brukar gå bort av sig själv. Jag sköljer i alla fall med koksaltvatten när jag tycker det behövs. Nu sover han gott igen. :)

Han har dock mer vakentid än vad han hade de första två veckorna. Nu gillar han att ligga och titta på saker alternativt bäras runt och titta på saker. Detta är jättekul så länge det inte är för att han är ledsen som han var igår.

Huset vi bjöd på med de sa nej till vårt förhandsbud  har nu ett bud en halv miljon under vårat. Det är ett jättefint hus så det förtjänar mer men nu har vi ju hittat det nya huset så vi tänkte inte bjuda mer på denna av den anledningen att den kräver så mycket arbete och vi vill lägga vår tid på att vara föräldrar/mormor. Jag hoppas de som köper huset tar tillvara på dess potential. Det kan verkligen bli underbart. Det jag oroar mig för nu är att vi inte ska få varken det ena eller det andra huset. Om detta säljs nu (det nya huset har visning en helg efter) och det nya huset går upp jättemycket i pris så sitter vi utan ett hus igen. Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar