måndag 12 mars 2018

Svaghet och drömhus

Jag fick en förvånansvärt god natts sömn. Visserligen satt jag ofta och kollade på lillen tills mitt huvud och ögonlock inte klarade det längre. Men sen gick också mormor och pappa runt med honom. Lillen blir ibland ledsen på kvällen och jag är inte helt säker på varför. Han får mat, byt blöja, rappning och magmassage. Han tystar dock fort när han får napp och man går runt med honom. Man kan dock behöva gå runt ett tag för att han inte ska bli ledsen igen.

Idag tvingade jag mig själv ut på en promenad. Jag har dragit mig för detta då man får mer ont av kyla. Men jag vill inte vara svag och måste jobba på att få kroppen bra igen. Jag och Calle gick runt i ca 10 minuter. Det gick sakta för mig. Jag har skurit ner mer och mer på min smärtlindring. Jag hoppas det är därför det gjorde mer ont idag. Jag är lite orolig att det skulle kunna bli en infektion. Som tur är har vi vår supertermometer som vi testar oss själva med varje kväll.

Efter promenaden hoppade jag direkt in i duschen för att värma upp kroppen. Tyvärr så höll jag nästan på att svimma mot slutet av duschen. Jag fick få och lägga mig i soffan. Blicken blev suddig och jag fick be Calle om hjälp. Så kroppen är ännu inte lika frisk som jag hoppats att den var. Efter att ha vilat med lillen vid min sida ett tag kände jag mig dock bättre.

På kvällen kollade vi på husdrömmar. Detta är en ny serie för mig även om jag förstår att den funnits ett tag. I serien följer man en ny familj varje avsnitt. Till dem kommer en arkitekt och en programledare och kollar hur husbygget går. Fokus ligger ofta på hur bygget påverkar livet för deltagarna men även andra viktiga saker som händer i deras liv. Ofta är det väldigt speciella hus som byggs också. För min del skulle jag gärna vilja att det var mer fokus på bygget och mindre på familjerna. Jag önskar också att de visade mer vad saker kostar. Oftast för man en planerad budget för hela bygget/renoveringen men inga mer detaljer än det. Med tanke på hus svårt det är att hitta hur mycket renoveringar kostar (ingen vill skriva pris i förväg utan allt sker via offert) vore det toppen om byggprogrammen kunde hjälpa med detta.
Image result for husdrömmar

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar