torsdag 15 mars 2018

Total utmattning och mjölk

Just nu sitter jag är helt utmattad. Detta trots att jag redan sovit nu på kvällen. Jag började dagen full av energi och slog ihop en bananpannkaka. Sen kom Jonathans barnmorska förbi för att träffa oss och undersöka och väga Jonathan. Han hade gått upp 300 gram och det är bara 100 gram kvar till födelsevikten. Hon sa att det var så bra att vi inte behövde väcka honom var tredje timme under natten för matning. Stor lycka att veta att vikten inte är något problem längre.

Efter det såg vi att ett hus vi gillat kommit tillbaka på marknaden. Så nu finns det 3 hus som skulle kunna fungera även om vi fortfarande hoppas på favorithuset vi ska på visning av imorgon. Men då det alltid är bra med en backup har vi börjat räkna på huset vi tycker är nästbäst.

Efter det var det lunch och Calle hjälpte mig öva lite inför min examination. Han och Jonathan följde även med mig dit (Jonathan fick åka vagn för första gången). Det var oerhört svårt att vara borta i 2,5 timmar. Får skatta det som positivt att jag bara började storgråta en gång. Som tur är hade jag två kollegor från jobbet där som stöttade mig. Jag klarade också examinationen.

Sen när jag kom hem var det familjekväll med middag följt av avslappning i soffan. Jag var dock så trött och stressad av dagen att jag läckt mjölk hela eftermiddagen och kvällen. Jag har gått igenom en stor mängd tröjor. Som tur är behöver jag inte gå igenom en sån här prövning igen på ett tag. Nu är det familjetid som gäller.

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar