fredag 2 mars 2018

Nu är vi på sjukhuset

Idag kom vi till sjukhuset klockan 14 och då blev jag undersökt. Allt var bra med lillen men tyvärr hade inte mycket hänt för att starta igång förlossningen. För att försöka få igång allt får jag medicin med 2 timmmars intervaller. Innan varje ny dos tester de lillens puls och antalet sammmandragningar jag har. Jag har tagit 3 doser och ska strax ta den fjärde. Totalt 8 doser ska jag ta innan vi utvärderar nästa steg.

Ett möjligt steg var någonting med ballong och kateter. Detta verkade oerhört läskigt så jag håller tummarna för att slippa denna.

Personalen och sjukhuset får 2 stora tummar upp. Alla är jättetrevliga och rummet är toppen. Jag trodde inte vi hade sån här bra sjukvård i Sverige men de senaste 2 månaderna har verkligen imponerat mig. Så tummarna upp till alla er inom sjukvården. Ni gör ett fantastiskt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar