tisdag 20 februari 2018

Städtest: rengör blender utan att diska för hand?

Idag var det dags för ett nytt försök med bananpannkaka i ugn. Då jag tänkt ha nötter i och jag ville prova detta städtest passade det perfekt att ta 2 flugor i en smäll.  Detta städtest har jag sett både på Youtube men jag tror till och med det kan ha stått på manualen vi fick med maskinen. Jag hade alltså höga förhoppningar för detta test.

Beskrivning av cleaning hack
Häll lite diskmedel i maskinen. Häll i vatten. Sätt tillbaka bunken på maskinen och kör igång den 30 sekunder. Skölj ur bunken.

Vad hände?
Innan var både locket och maskinen smutsig. I den fanns bland annat nötter, banan, ägg och kokosolja.
Jag försökte att bara tillsätta en droppe diskmedel men tyvärr blev det 2.


 Sedan hällde jag vatten ungefär till där strecken på maskinen tog slut (900 ml).

 Jag ställde tillbaka bunken på maskinen. Sätt på locket och kör 30 sekunder.



 Häll ut det som finns kvar.

 Skölj ur bunken.
 Resultat:
Högst uppe i bunken finns det fortfarande smuts kvar. Utsidan behövdes naturligtvis diskas för hand och locket hade fortfarande en del smuts på sig. Allt gick snabbt bort med en snabb handdisk.

Utvärdering
Det mesta och jobbigaste av smutsen (det nere vid bladen) försvann men dock inte allt. Hacken får 3 av 5 toasters.
förre
efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar