fredag 23 februari 2018

8 dagar efter beräknad förlossning

Idag började vi dagen med ultraljud klockan 8. Allt såg bra ut. Lillen hade rätt storlek på matsäcken, det fanns massa fostervatten, moderkakan låg på rätt plats och han hade en fin rund mun. Jag fick erbjudande om att vara med i en vetenskaplig studie där man blev lottad antingen i grupp bli förlöst i slutet av vecka 41 eller förlöst i slutet av vecka 42. Trots att jag är väldigt positiv till forskning valde jag dock att inte vara med i studien då jag fortfarande hoppas att lillen kommer komma av sig själv och slippa bli igångsatt. Han har till nästa fredag på sig.
När vi kom hem åt vi frukost och sen gick jag och la mig igen. Jag vaknade inte förrän 12 och då var det dags att gå till mataffären för att förbereda dagens bakning. Vi blev riktigt nöjda och jag känner redan på mig att detta blir ett till recept jag kommer behöva göra dubbel sats av i  framtiden.

När Calle kom hem så tog vi en kort promenad, vi tittade på ett avsnitt av arga snickaren och jag hann gå igenom en del jobb-mail och ta fram papper att arbeta med i helgen.

Under kvällen lyxade vi till det med take away från Chop Chop följt av bananpannkaka. Vi kollade på Och han älskade dem alla från 1997.
Image result for kiss the girls
Det var så länge sen jag såg denna film att jag till och med glömt bort vem mördaren var. Den får i alla fall 3 av 5 toasters för att vara en spännande och obehaglig film. Lite kort sammanfattat handlar den om en psykolog som arbetar för polisen. Psykologen ber att få vara med i en utredning av brott utanför hans område då hans systerdotter blivit kidnappad. Flera unga framgångsrika vackra kvinnor har blivit tagna utan att de har några vittnen eller bevis. 3 utav kvinnorna har hittats mördade fastknutna vid träd i skogen. Mannen som tar dem kallar sig själva Casanova och säger att han älskade alla dessa kvinnor och de älskar honom.

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar