onsdag 21 februari 2018

6 dagar efter beräknad förlossning och svåra beslut

Idag är jag utmattad. Min stackars hjärna har jobbat något infernaliskt. Jag är imponerad att jag lyckades dra mig ur soffan tillräckligt länge för att sätta mig här.

Dagen började bra med ett besök till barnmorskan. Hon sa att jag inte längre behövde bli stucken i fingret för att kolla järn och sockernivå. Då jag inte alls är förtjust i nålar lät detta toppen för mig. Sen tog hon blodtryck, kollade lillens puls och mätte magen. Allt såg bra ut. Dock ska jag in på ultraljud på fredag om inte lillen har kommit innan dess.

Efter att jag kommit hem, ätit god frukost och lagt mig ner för att vila (jag var hos barnmorskan tidigt på morgonen) ringde Calle och berättade att vi fått bud på lägenheten. De hade erbjudit vårt acceptpris. Detta orsakade först mycket hurrande och glädje. Jag var orolig att vi aldrig skulle få den såld, i alla fall inte utan en stor förlust. Men sen kom haken. De vill att vi flyttar ut inom en månad. Vi har inte köpt något. Det har inte kommit ett hus vi gillat på länge. Vår lilla pojke kan komma vilken timme som helst. Innan flytten ska det packas och städas. De ville dessutom komma på visning idag. Jag började med att förbereda för visning men sakta och säkert höjdes mina stressnivåer tills jag var tvungen att gå och lägga mig och ta det lugnt. Det är ett för jobbigt beslut. Acceptpris mot inflyttningsdatum. Vi frågade mäklaren om de kunde tänka sig ett senare datum. De skulle tänka men ställde in visningen jag och mamma städat lägenheten inför. Sen spenderade jag hela kvällen med att ifrågasätta vad som borde göras. Ringa och säga att 1 månad är lugnt eller hoppas att de kan tänka sig ge oss lite tid. Det kanske redan är för sent.

Calle kom hem och gjorde en god 3 rätters måltid. Jag fick smörstek sparris, följt av köttbullar med potatismos och slutligen äppelbitar steka med kanel. Vi satt och försökte få en bättre idé om vad vi skulle göra. Vi har kommit på massa alternativ men då alla har olika fördelar och nackdelar kunde vi inte landa på något. Jag orkar inte ens städa köket ikväll. Vad är det med bostadsaffärer. Man måste ta så stora beslut så väldigt fort. Jag tror inte det är något vi hanterar på riktigt samma sätt. Och man kan må dåligt över ett beslut i år.

Det är bara hoppas att morgondagen för nya goda nyheter med sig.

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar