lördag 10 februari 2018

5 dagar kvar

Idag känns som en riktigt dålig dag i vilken det mesta jag försökt med misslyckats. Jag började dagen med att städa köket. Detta blev bra men i och med att det var en matlagningsdag så ser det nu lika stökigt ut igen. Jag gav mig också på vardagsrummet som fick behålla det städade formatet.

Efter frukosten gick jag och hämtade mina paket från jollyroom. Detta var sakerna jag beställt till spjällsängen tidigare i veckan. Jag kan glatt berätta att allt passade i storlek utom den plastade frottén, men denna visste jag inte skulle passa då det stått på flera ställen att det var lakanet som höll det på plats. Jag tycker detta är konstigt och vet inte varför just denna del inte ska vara sytt för att passa.

På dem mer komiska sidan så har jag ingen aning vad de tänkte med paketet sakerna kom i. Av någon anledningen skickade de ett gigantiskt avlångt paket. Jag hade kunnat förstå det om madrassen låg i det men denna skickade de i ett annat packet. istället låg sakerna i en hög längst ner och jag fick kämpa mot min mage and genom att försöka göra min arm betydligt längre än den är för att få ut sakerna (med andra ord lyfta ut kartongen och luta den som om man ville hälla ut sakerna).
 Detta var vad som låg i paketet. Bara tvätta och sen kan jag använda det. Jag är fortfarande lite osäker på spjällskyddet då denna inte hade något som band fast det. Det är väldigt stabilt och jag använder just nu några kuddar för att försöka få det att ta rätt form. Men jag tror inte jag litar på det och kommer sy fast band längst kanten att knyta fast i spjälorna.
 Majoriteten av dagen använde jag till att leta efter några böcker jag behöver läsa. Det är inte kul att leta efter saker när att böja sig neråt ger en världens halsbränna men jag kämpade på. Det har varit mycket på sistone men jag uppskattar ändå inte hur svårt det är för min hjärna att komma ihåg saker. Jag tappar/spiller saker hela tiden också så man känner sig riktigt dålig. Och nej trots att jag letat på alla ställen jag kan tänka på har jag inte lyckats. På måndag ska jag söka på jobbet, annars får jag gå och köpa nya böcker vilket tyvärr blir dyrt och stressigt.

Jag somnade lite på eftermiddagen och när jag vaknade var jag riktigt arg. Jag hade inte någon anledning att vara det. Det känns som att jag förlorar min kontroll över mig själv, vilket får en att undra vad man håller på att bli. Jag tycker annars jag har lyckats hålla bra kontroll över mina känslor under hela graviditeten. Visst gråter man lite mer på filmer men i och med att jag redan grät innan jag blev gravid kändes inte den skillnaden så mycket. Det känns på något sätt mer komiskt att gråta över småsaker än bli arg över småsaker.

Det låter så deppigt det jag skriver idag. Jag vet inte varför jag inte kunde få något Yes-känsla. Jag är besviken på mig själv på något jag trodde jag var bra på. Mitt minne brukar jag kunna lita på.

Imorgon är det visningar men jag har inte hittat någon jag riktigt tror på utan imorgon går vi mest för att hålla oss uppdaterade om utbudet. Vi ska på en i veckan också där man behövde boka tid med mäklaren. jag vet inte när detta började hända. Varför vill folk inte ha öppna visningar?

Det sista vettiga jag gjorde var att sortera alla babykläder. Jag började med att försöka dela upp dem i storlekar. Detta var förvånansvärt svårt då vissa som det stod 52 var samma storlek som 68. Jag försökte också plocka ut de kläder som hade helöppning i fram då jag förstått att dessa är barnens favoriter- det vill säga de som inte ska dras över huvudet. Jag gjorde även en påse för strumpor, en för byxor, en för haklappar och en för t-shirts. Jag är inte helt säker på varför man har dessa. Jag har förstått det som om att barn mest sparkar av sig strumpor för att de inte gillar dem. Haklapparna måste jag fråga om. Jag vet att man ska ha dem när man matar barnen när de börjar äta mos. Men varför sätter man på dem haklapp när de äter bröstmjölk? Så många babymysterier. Hur gick detta till på stenåldern innan internet, babyböcker, barnmorskor och föräldragrupper? Det känns inte som om jag instinktivt skulle göra alla saker som jag lärt mig att man ska göra. För att inte nämna alla saker man ska köpa som inte existerade då.

Hoppas jag inte sänkt någons humör. Imorgon hoppas jag på en mer lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar