söndag 18 februari 2018

3 dagar efter beräknat förlossningsdatum

Magen kämpar på och det känns som om lillen sjunker längre ner men än har det inte startat på riktigt. Vi går runt och väntar spänt. Han rör fortfarande på sig varje dag och det känns säkert. Det vore kul att veta vilken kroppsdel det är han trycker ut på olika platser. Är det en liten fot eller armbåge?

Idag var vi och kollade på 5 husvisningar. 2 hus nitade vi direkt då de låg för nära vägen vilket betydde att det var mycket buller i trädgården. 3 hus fick min ok-stämpel. Min favorit är Turbinvägen 18 i Vega. Den var inte lika poppis hos alla andra i familjen så det är osannolikt att det blir det huset.

Turbinvägen 18 har mycket stort renoveringsbehov, men det är helt okej med mig så länge man får den till ett rimligt pris. Tyvärr tror jag inte jag är den enda som tycker så vilket innebär att den nog går upp i pris. Jag gör alltid en (i för sig väldigt grov) kalkyl på vad renoveringarna på ett hus kommer kosta och sen ser jag hur mycket pengar det finns mellan vad huset kostar med renoveringar och medelvärdet på hus i området. Då har jag en bra indikation på hur högt jag kan bjuda. Tyvärr har jag märkt att hus med renoveringsbehov är så populära att folk i princip lägger lika mycket på dem som ett nyrenoverat hus. Detta förstår jag inte då de inte kan få tillbaka sina pengar vid en försäljning. Alternativt om de inte väljer att renovera så har de inte försäkringsskydd och de vet att huset redan håller på att gå sönder. Speciellt stor risk är det med denna typ av bostadsaffärer då oftast små barn ska flytta till husen. Då får man inte ha farlig el, asbest, mögel osv. Men som en arga snickaren tv-tittare så vet jag hur många det är som köper hus de inte har råd med, inte tar hand om och ändå placerar små barn i.

Största delen av kvällen gick till att diskutera hus, områden och göra kalkylen på huset. Men vi hann äta tacos, chokladpudding (enbart jag åt denna) och kolla på arga snickaren. Nu när det är dags att gå och lägga sig gör jag det med förhoppningen om att bli väckt och behöva åka till sjukhuset.

Tack för ikväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar