tisdag 6 februari 2018

Snart dags för nästa generation

9 dagar kvar till det förutspådda datumet då lilla pojken kommer. 

Det börjar kännas riktigt förväntansfullt. Idag skaffade vi brio skötbord. Jag gillade denna för att den var i trä och enkelt målad i vit. En bra grund för om man vill göra ett roligt projekt. Vi hittade denna på blocket för 400 kr (då ingick även skötbädd, skydd och amningskudde). Imorgon påbörjas pysslet...

Jag börjar återhämta mig från operationen förra veckan och kan göra en del saker hemma. Går runt och städar lite, viker tvätt och värmer maten själv. Detta känns otroligt mycket bättre. Nu klarar jag mig utan hjälp från antingen make eller mamma (blivande mormor). Detta "arbete" är dock i sig själv så ansträngande att jag inte gått ut idag heller. Tänker att imorgon är en dag att prova att gå lite.

Vi fick goda nyheter idag. Mamma (blivande mormor) fick ett bra erbjudande för lägenheten och accepterade. Vi är nu ett stort steg närmare vårt tilltänkta generationsboende. En stor vinst efter förra veckans stora sorg då drömhuset såldes till någon som inte väntade på att sälja. Vi har även äntligen fått bud på vår lägenhet. Tyvärr var det ett skambud långt under vad vi köpt och renoverat för. Det hade kunnat vara värt det för att få drömhuset men utan att ha något man vill köpa känns det för lågt. Jag får sova på saken...

Tack för ikväll! Hoppas på en riktig toppendag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar