lördag 17 februari 2018

2 dagar efter beräknat förlossningsdatum

Ingen baby men jag tror vi börjar närma oss. Magen har spänt sig av och på hela natten och hela dagen. Vid vissa tillfällen gör det till och med ont. Nu väntar jag på de riktiga sammandragningarna när även ryggen smärtar. Inte för att jag ser fram emot smärtan men jag tycker det är dags för nästa del nu. Jag vill träffa min son och jag ser fram emot när smärtan är över. När man är klar med förlossningen.

Jag började dagen med att prova att göra banankaka i ugn. det smakade som äggkaka, vilket är gott. Det kräver mindre arbete att göra den i ugn så jag tror jag ska fortsätta leka med det här receptet till jag är riktigt nöjd. Då kan det bli söndagsbrunch i framtiden.
Ugnsbanankaka i ugnen

Blivande mormor smakar banankaka

Det var en väldigt stilla dag idag. Magen var som sagt krånglig. Jag klippte i alla fall Calles hår och åkte till Haninge centrum för att köpa ett par mjukisbyxor. Jag kom på att min mage skulle krympa till att se ungefär 6 månaders gravid ut. Detta innebär att Obelix-byxorna jag haft på mig de senaste 2 veckorna kommer bli för stora. Jag ska inte ha på mig mina mammabyxor då de sitter tajt mot såret från operationen. Alla mina kläder från innan jag var gravid är packade då jag verkligen trodde vi skulle ha hittat hus innan lillen kom. Förutspå framtiden kan jag då inte.

Håll tummarna för oss. Min förhoppning är att lillen ska ha kommit inom 3 dagar, men allra helst imorgon!

Ha en trevlig kväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar