fredag 16 februari 2018

1 dag efter beräknat förlossningdatum

Hej!

Fortfarande ingen baby. Jag hoppas han inte blir mer än 2 veckor försenad då detta inte är bra och då kan förlossningar behövas startas på onaturlig väg.

Jag började dagen med att ta det lugnt och kolla på tv. Sen kom mamma (blivande mormor) förbi. Vi åt lunch och småpysslade (jag experimenterade med städning och mamma sydde band på spjällskyddet så det kunde sättas fast i spjällsängen) tills Calle hämtade oss för att åka på visning. Tyvärr tyckte vi inte huset passade. Det hade en planlösning som inte fungerade med för få sovrum. Det är bara fortsätta leta. Jag har lagt upp en schema med massa visningar på söndag men jag är tyvärr skeptisk. I och med att vi är så många som måste gilla huset är det sällan ett hus dyker upp som alla dras till. Oftast är det minst en person som tycker så illa om huset att det nitas.

Sen var det dags för fredagsnöje. Vi åt tacos och kollade på lyxfällan. Detta är ett underbart tv-program som får en att vilja ha koll på sin ekonomi och spara så mycket man kan. Tyvärr känns det som om vi misslyckas i skolsystemet när det är så många vuxna som inte har koll på hur räntor fungerar och varför man inte ska hamna på minus. Sen är programmet emot läsk, cigaretter, snus, godis och så vidare. Det vill att vi ska leva bättre. Egentligen är väl målet att vara underhållande och tjäna pengar men det verkar ändå ha bra moral.

Efter lyxfällan tog vi en kvällspromenad. Det är bra att ta flera korta promenader har jag märkt så det är jobbigt att stå upp/gå länge. När vi kom tillbaka åt vi hemmagjorda kokosbollar och pratade på telefonen med syrran som är i Berlin och jobbar.

Hoppas ni haft en rolig fredag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar