lördag 24 februari 2018

9 dagar efter beräknad förlossning

I min app (Preglife) som berättar för mig om vad som händer med babyn i magen varje vecka står det att barnet verkar trivas väldigt bra i magen. Jag hoppas detta stämmer. Jag tycker det är dags för honom att komma ut men jag är glad att det antas att han har det bra. Undrar om han insett att han inte får bananpannkaka och kokosbollar längre om han kommer ut och det är därför han försöker hålla ut så länge som möjligt.

Idag satt jag och letade fakta på internet för att få reda på om det var jag eller lillen som kunde sätta igång förlossningen. Det fanns flera teorier men från vad jag kunde hitta ingen som är bevisad. Jag har försökt stimulera olika känslor i hopp om att de kan starta förlossningen. Men det funkar inte att bli arg, ledsen, glad eller rädd.

Annars har det varit en riktigt bra dag. Vi åt bananpannkaka till frukost, Chop Chop rester till lunch och rysk köttfärssås till middag. Rysk köttfärssås är en förvånansvärt god sås som bland annat innehåller bostongurka. Jag tyckte det lätt jättekonstigt första gången men har efterfrågat det många gånger sen dess. Jag och Calle gjorde dessutom kokosbollar som vi gått och knaprat på under dagen. Jag tror det är vår godaste sats någonsin. Jag kan dock inte förklara varför då vi använde vårt vanliga recept.

Idag tog vi en långpromenad (för mig i nuvarande tillstånd) och gick runt maxingeslingan (lillrudan). Det var en jättefin promenad och vi ångrade efteråt att vi inte tog några foton. Dock kan det ha varit för att det var en ganska kall dag och vi inte ville ta av oss våra vantar.

På kvällen kollade vi på three billboards outside of Ebbing.
Image result for three billboards outside ebbing missouri
Detta var en riktigt bra film full av tredimensionella karaktärer. Så många karaktärer hade både bra och dåliga sidor att det kändes så realistiskt. Det var fint att se att folk kunde inse att de gjort fel och hade brister.
Som en kort sammanfattning kan jag säga att den handlade om folk i en liten stad. För några månader sen våldtogs, mördades och brändes en tonårsflicka i staden. Ingen har blivit häktad för brottet. Hennes mamma väljer att hyra 3 stora annonstavlor där hon ifrågasätter varför polisen inte lyckats ta fast någon. Sen får man följa henne och polisen i hur de bemöter situationen och andra problem i livet.
Jag hade väntat mig att man skulle få reda på att polisen redan visste vem våldtäktsmannen var och att det handlade om en cover-up. Jag var dock glad att det inte var fallet i denna film utan att den handlade mer om människor. Det var inte förutsägbart och inte klyschigt. Det handlade knappt om brottet utan om karaktärernas reaktioner till att brottet inte var löst. 5 av 5 toasters. Jag måste dock förvarna om att jag grät vid flera tillfällen så är ni som mig se till att ha papper nära till hands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar