onsdag 7 februari 2018

8 dagar kvar

Idag var en produktiv dag för att vara sjukskriven och höggravid. Jag har tvättat, dammsugit, bakat kokosbollar, sytt och vilat. Bläckfisken jag tänkt hänga över skötbordet börjar ta form. Förhoppningsvis kan jag visa grundfiguren i bild imorgon. Jag vill dock att bläckfisken ska ha små bjällror på armarna och då dessa måste köpas kommer det ta tid innan han blir helt klar.

Jag har börjat fundera mycket runt att linda babyn, efter att ha kollat på flera klipp från mammor i USA. Där får de rekommendationen att inte ha något i vaggan/sängen babyn har. Just nu har jag köpt en mycket tunn babykudde och har en handduk som filt. Vad tror ni om att skaffa ett muslintyg till lindning jämfört med att ha ett tunt täcke?


En toppensak jag hittat på youtube är mammorna som berättar om vilka saker de skaffat som de älskat (newborn must haves) och vilka saker som de önskat att de struntat i (regrets). Det är naturligtvis riktat mot produkter från USA men man får ändå många värdefulla tips. Maken försöker hålla mig sansad så jag inte köper för mycket (tur att klippen också säger nej till flera produkter). Idag åkte vi och hämtade tillbaka en hel del av babysakerna vi lämnat hos makes mor för att det skulle se renare ut under visningen. Detta innebär att jag kommer få sortera och skriva ihop saker imorgon. :) Maken kommer även få installera så vi bara behöver ställa dit babysitsen (Maxi-cosi) i bilen imorgon.


Då är det dags att lägga sig och se fram mot nästa dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar