fredag 9 februari 2018

6 dagar kvar

Denna dag började som de flesta med internet. Idag var det hemnet som uppehöll min tid. Efter att jag kollat igenom dagens hus pratade jag om hus med mamma. Jag vet inte om jag tycker det är något ute just nu jag egentligen vill flytta till. Tråkigt. Sen var det bananpannkakor. :)

Jag hade tid hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Lillen hade bra puls och jag följde alla datakurvor. Så denna gång behövde vi inte köra extraultraljud och pulsmätning. Jag hade till och med gått upp i vikt mycket mer än vanligt. Kanske pannkakorna? Nej, antagligen är det att infektionen är borta och min kropp jobbar som den ska.

Efter barnmorskan gick jag och besökte jobbet. Jag hade tur och hann träffa alla i arbetslaget. Det händer mycket på en vecka så det är alltid kul att komma in för veckans nyheter.

Calle köpte med sig en baby björn babysitter hem. Den sitter det nu en nalle i. Det var en av de sista grejerna kvar på min lista. Nu är det bara småprylar kvar. Det känns riktigt bra.

Tyvärr blev det inte mycket gjort för mig på kvällen. Det är en lång promenad till barnmorskan så efter det var jag trött hela kvällen. Jag slog ihop lite fler kokosbollar efter att Calle frågat snällt. Sen låg vi i soffan och kollade på tv. Nytt avsnitt av lyxfällan. Vi använder programmet för att diskutera hur man ska lära sina barn privatekonomi på bästa sätt. Idag försökte vi förbättra budgettavlan. Det vi kom på var att lånekolumnen borde delas upp i ränta och amorteringar samt att mängden pengar deltagarna har i inkomst borde vara en annan färg än de som spenderas utöver inkomsten. Självfallet skulle vi gärna se fler kategorier också. Jag tror inte många har så bra koll på sin ekonomi. Vi lär visserligen ut privatekonomi i skolan men även med det är det många som inte vet hur mycket de exempelvis lägger på utemat eller cigaretter.

Dags att återigen försöka sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar